Anvelope MTB
Atunci când ieșim să pedalăm pe munte, ne dorim ca bicicleta noastră să fie sigură și să aibă o aderență bună în toate curbele, pentru a realiza acest lucru, pe lângă faptul că trebuie să știm cum să conducem bicicleta, este necesar să avem anvelope bune, care nu numai că sunt ușoare, dar care au toate caracteristicile necesare pentru tipul de teren pe care mergem.
Nu toate anvelopele de bicicletă sunt la fel (există anvelope pentru roata din față, dar și pentru roata din spate), ele pot varia ca lățime, textură și materiale, așa că alegerea unei perechi bune poate fi anevoioasă, de aceea am compilat tot ce trebuie să știi despre cum să alegi cele mai bune anvelope MTB de pe piață.
S-ar putea să te intereseze și : Cel mai bun set de scule pentru biciclete
Cele mai bune anvelope MTB
Care sunt cele mai bune anvelope MTB?
Pe scurt, primul lucru pe care trebuie să-l faceți atunci când alegeți anvelopele MTB este să stabiliți dacă anvelopele actuale trebuie înlocuite. Dacă acestea sunt uzate sau nu vă oferă caracteristicile pe care le căutați la o anvelopă, trebuie să alegeți ceea ce vă doriți cu adevărat.
Doriți să optați pentru o aderență mai bună sau doriți mai multă viteză și reacție în viraje? După ce ați stabilit acest lucru, trebuie să alegeți o lățime a anvelopei care vi se potrivește, care va fi situată între 25 de milimetri și 4 inci, știind acest lucru, să vedem o comparație a celor mai bune opțiuni pe care le puteți cumpăra.
Iată cele mai bune anvelope MTB :
1. Anvelope Maxxis Ardent Race MTB
Anvelope foarte accesibile fabricate de renumita marcă Maxxis Ardent Race cu care bicicleta dvs. de munte poate aborda aproape orice teren, aceste anvelope MTB de 29 de inci au o lățime de 2,2 inci, ceea ce vă va oferi suficientă aderență pentru terenuri murdare sau stâncoase.
2. Anvelopele Michelin Wild Runner MTB - Cel mai bun raport calitate-preț
Aceste anvelope sunt cele mai recomandate pentru cei care vor să își transforme bicicleta de munte în bicicletă de șosea, deoarece sunt anvelope fără crampoane, ceea ce nu este foarte bun pentru munte, dar te ajută într-un mare fel să mergi pe șosea.
Aceste anvelope MTB de 26 inch au o lățime de 1,4 inch, astfel încât nu va trebui să schimbați jantele bicicletei dvs. pentru a le folosi. Ceea ce face ca aceste anvelope să iasă cel mai mult în evidență este profilul neted al benzii de rulare, ceea ce este excelent pentru a vă plimba cu bicicleta în confortul propriei case în zilele cu vreme rea, deoarece nu fac niciun zgomot.
3. Anvelope Michelin Force Am MTB
Speciale pentru cei cărora le place să pedaleze la coborâre sau care doresc să aibă anvelope mult mai agresive, cu o tracțiune superioară celor mai subțiri.
Aceste anvelope de la producătorul francez Michelin sunt concepute pentru roți cu o jantă de 27,5 inci, dar ceea ce iese cel mai mult în evidență este lățimea lor, care este de 2,8 inci, adică veți avea practic o motocicletă mică.
4. Anvelope Continental Cross King II MTB
Dacă sunteți în căutarea unor anvelope extrem de rapide, cu care veți avea o reacție superioară atât în curbe, cât și la schimbările de viteză, acestea sunt, fără îndoială, cea mai bună opțiune din selecție.
Continental Cross King este disponibil în două dimensiuni, atât 27,5 inch, cât și 29 inch, însă lățimea va rămâne constantă la 2 inch.
5. Anvelope Schwalbe MTB
Anvelope high-end concepute și construite pentru a transforma bicicleta mtb într-o bicicletă de șosea, le puteți obține în diferite dimensiuni, dar cele care ne interesează acum sunt cele de 26 inch și 27.5 inch.
6. Anvelope Michelin wildrun' R Duro MTB
Ușoare și rulante, ideale pentru evitarea înțepăturilor datorită faptului că au 30 de fire de ranforsare pentru fiecare centimetru de bandă de rulare. Este o opțiune excelentă din punct de vedere al raportului calitate-preț pentru cei care doresc să își transforme bicicleta de munte într-o bicicletă de șosea la un cost redus.
Deoarece nu are bandă de rulare, îl puteți folosi doar în zilele uscate și, bineînțeles, pe role în zilele în care nu puteți merge pe bicicletă din cauza ploii. Potrivit unui utilizator, a folosit aceste anvelope pe un trainer timp de 1100 de kilometri înainte de a le schimba.
7. Anvelope Fincci Par 26 x 1.50 MTB
Anvelope de foarte bună calitate, cântărind doar 600 de grame fiecare. Astfel, veți putea pedala fără niciun efort în orice condiții. În kit primiți 2 anvelope, astfel încât puteți schimba atât roata din față, cât și pe cea din spate, la un preț mai mic decât dacă ați cumpăra doar una.
Sunt concepute pentru utilizarea pe șosea și, datorită profilului benzii de rulare, le puteți folosi atât pe timp uscat, cât și pe timp de ploaie, fără să vă temeți de derapaje și căderi.
8. Anvelope Maxxis Minion DHF MTB
Anvelope cu un model de bandă de rulare knobby concepute pentru a fi folosite pe pământ și în locuri unde tracțiunea este aproape inexistentă, acestea sunt construite pentru a rezista la uzură și abuzuri, deoarece sunt o combinație de anvelope enduro și freeride. Pe scurt, acestea sunt genul de anvelope care sunt folosite pe sărituri și pe piste accidentate.
Acestea sunt concepute pentru a fi montate pe jante de 27,5 inch și au o lățime de 2,3 inch, ceea ce reprezintă un punct de plecare bun atât pentru o manevrabilitate excelentă, cât și pentru o aderență îmbunătățită pe teren accidentat.
Ce anvelope MTB să cumpărați
Dacă nu știți nimic despre anvelopele de bicicletă, gândul de a le schimba poate fi o provocare, mai ales când există atât de multe opțiuni și modele din care puteți alege. Primul este de a determina dacă anvelopa trebuie înlocuită, al doilea este de a verifica dimensiunea roții sau, în cazul în care doriți una mai mare, de a verifica dacă cadrul are suficient spațiu pentru a găzdui noua anvelopă și, în cele din urmă, banda de rulare pe care doriți să o aibă anvelopa, deoarece aceasta va determina tipul de aderență pe care o va avea bicicleta. Așadar, să le analizăm pe fiecare în detaliu.
Când să schimbați anvelopele de bicicletă MTB
Dacă doriți să înlocuiți anvelopele de bicicletă, există două motive specifice. Prima este că nu vă plac anvelopele actuale sau că nu sunt potrivite pentru tipul de ciclism pe care îl practicați sau, pe de altă parte, vă plac, dar prezintă semne de uzură și este timpul să le schimbați.
Pentru a determina dacă anvelopa dvs. este prea veche și trebuie înlocuită, analizați 4 factori cheie. Prima este că cauciucul de pe anvelopă are fisuri, această defecțiune a anvelopei indică faptul că cauciucul și-a pierdut elasticitatea și, prin urmare, trebuie înlocuit; în mod normal, puteți merge cu ele, dar în orice moment se pot sparge și puteți rămâne blocat.
Al doilea semn de uzură sunt găurile, nu vă faceți griji dacă vedeți o gaură mică sau două, în mod normal, atunci când călcați pe un spin sau pe un cui, apare o mică 'cicatrice' în anvelopă, care nu reprezintă un motiv de îngrijorare. Cu toate acestea, dacă gaura este suficient de mare încât să puteți vedea înăuntru sau dacă practic puteți trece un deget prin ea, dați-mi voie să vă spun că ați fost foarte norocoși și că ar trebui să o schimbați imediat.
La bicicletele de munte, anvelopele au o serie de mici reliefuri cunoscute sub numele colocvial de 'lugs', atunci când rulăm mult timp fără să le schimbăm, acestea tind să se uzeze în partea centrală devenind practic netede, ideal este să le schimbăm înainte ca acest lucru să se întâmple, deoarece acestea sunt responsabile pentru a ne oferi o tracțiune bună atunci când ne aflăm pe un tip de teren de pământ. Pe scurt, este normal ca anvelopa să prezinte semne de uzură, dar dacă aceasta este anormală sau foarte avansată, cel mai bine este să o înlocuiți pentru a evita un accident sau să rămâneți blocați și să fiți nevoiți să mergeți pe jos până acasă.
De asemenea, dacă nu vă plac anvelopele actuale și doriți să obțineți anvelope mai mari, cu mai multe butoane pentru o tracțiune mai bună, sau dacă doriți anvelope mai subțiri, cu mai puține butoane, pentru mai multă viteză și aderență pe șosea, oricare dintre motivele de mai sus sunt suficiente pentru a schimba anvelopele bicicletei dumneavoastră.
Ce diametru de anvelopă ar trebui să aleg?
Anvelopele de bicicletă sunt de diferite dimensiuni, pentru a determina ce dimensiune este potrivită pentru roata dumneavoastră trebuie să verificați diametrul jantei. La bicicletele de munte se folosesc în principal 3 dimensiuni: roți de 26 de inch, roți de 27,5 inch și roți de 29 de inch.
Pentru a determina dimensiunea roții dvs., puteți proceda în două moduri: primul mod este să măsurați cu o bandă de măsură dimensiunea roții, este un pic mai complicat, dar funcționează, iar celălalt mod mai simplu este să vă uitați la profilul anvelopei vechi și să vedeți numerele scrise pe peretele lateral.
În mod normal, veți vedea ceva de genul 27,5×2,80 sau 26×2, unde numărul de dinaintea x-urilor va fi dimensiunea roții, în timp ce numărul de după va fi grosimea roții, ambele fiind, evident, exprimate în inci. Prin urmare, va trebui să vă uitați la acest număr și să cumpărați o anvelopă cu același diametru, astfel încât să se potrivească perfect pe jantă.
Ce lățime de anvelopă ar trebui să aleg?
Un alt factor determinant în alegerea unei anvelope este lățimea anvelopei, aici găsim modele la fel de subțiri ca și anvelopele de șosea, pe care le poți adapta la bicicleta ta de munte cu jante speciale. Cu toate acestea, o lățime normală pentru anvelopele pentru biciclete de munte este de la 1,8 inci în sus, cu modele de până la 4 inci în cazul bicicletelor de tip 'fat bike'.
Acest tip de anvelope sunt cele mai rapide dintre toate, veți putea accelera, frâna, urca și traversa cu mai multă agilitate decât cu modelele mai groase. De asemenea, deoarece sunt mai subțiri, sunt mai ușoare, astfel încât veți avea performanțe mai bune pe secțiunile drepte. Cu toate acestea, anvelopele mai subțiri oferă mai puțină aderență pe pistele de pământ, având o suprafață mai mică și pot avea tendința de a se scufunda în solul moale, ceea ce le face mai puțin potrivite pentru nisip sau zăpadă. În plus, există și avantajul suplimentar de a avea mai puțin aer în interiorul anvelopei, suprafața este mai predispusă la înțepături, astfel încât nu poate rezista la fel de mult abuz.
Aceste anvelope sunt foarte bune pentru bicicletele de cross country sau de trail, care trebuie să aibă o viteză bună, dar nu trebuie să treacă pe porțiuni foarte accidentate.
Aceste anvelope sunt cel mai des întâlnite pe bicicletele de munte, deoarece oferă un raport bun între aderență și reacție. Fiind mai mari, acestea oferă o aderență mai bună pe teren accidentat, cum ar fi rocile sau pământul, iar anvelopele sunt mai rezistente la înțepături, deoarece presiunea din pneuri poate fi mai bine reglată.
Cu toate acestea, acestea sunt mai puțin capabile să dezvolte viteză și au o capacitate de virare mai redusă decât bicicletele cu anvelope mai subțiri. În ciuda acestui fapt, acestea sunt cele mai frecvent utilizate anvelope pentru toate disciplinele, cum ar fi trail, downhill, cross country, maraton și enduro.
- Peste 2,5 inch lățime
Aceste anvelope sunt rezervate pentru coborâri foarte tehnice, cu multe sărituri și terenuri nefixate, cum ar fi nisip, pietre sau zăpadă. Acestea sunt utilizate pe scară largă pe bicicletele de downhill, deoarece oferă riderului o aderență superioară în toate tipurile de situații. Aceste anvelope sunt însă foarte grele, astfel încât urcarea, schimbarea direcției sau pedalarea pentru perioade lungi de timp sunt adesea obositoare.
>Cu cât este mai subțire anvelopa de pe bicicletă, cu atât veți fi mai receptiv și mai rapid, dar veți sacrifica aderența și veți avea o șansă mai mare de a face pene. Cu anvelope mai groase veți avea o aderență mai bună și aproape că nu veți avea pene, dar veți sacrifica viteza finală și viteza de reacție în viraje va fi redusă
Lățimea anvelopei pentru bicicletele de șosea
Acest tip de anvelope este de obicei cel mai subțire dintre toate și, de fapt, este posibil să le adaptați la bicicleta de munte prin utilizarea unor jante speciale. Lățimea acestui tip de anvelope este de aproximativ 25 de milimetri, deși este posibil să se găsească unele versiuni de 28 de milimetri sau 23 de milimetri, anvelopele mai groase fiind cele mai confortabile, deoarece absorb mai bine denivelările de pe șosea, iar cele mai subțiri sunt cele mai rapide, dar transmit mai multe vibrații călătorului.
Lățimea anvelopelor pentru bicicletele de oraș
În același mod în care puteți adapta anvelopele de șosea la bicicleta de munte, este posibil să montați și anvelope pentru o pedalare mai rapidă și mai confortabilă în oraș. Pentru aceasta veți avea nevoie de jante speciale, care sunt mai subțiri și pe care puteți monta anvelope cu lățimi cuprinse între 32 și 42 de milimetri.
Acest tip de anvelope vă vor ajuta să aveți mai mult confort la pedalat, deoarece amortizează mai bine vibrațiile și, desigur, nu vă vor răpi atât de multă viteză, deoarece sunt destul de ușoare și răspund bine la schimbările de direcție și de viteză.
Lățimi de anvelope pentru bicicletele de munte
Pentru bicicletele de munte, povestea se schimbă puțin, deoarece este posibil să se găsească diferite lățimi de anvelope. Cele mai înguste au în jur de 1,4 inci, în timp ce cele mai late pot fi găsite până la aproape 3 inci.
Acest lucru are, evident, un impact mare asupra manevrabilității, deoarece cu cât este mai subțire o anvelopă, cu atât va răspunde mai bine la schimbările de direcție și de viteză, dar nu va avea la fel de multă aderență. Cu toate acestea, dacă alegeți o anvelopă mai lată, aceasta va avea mai multă aderență, dar veți pierde din viteză și din răspunsul în viraje.
Lățimea anvelopelor pentru gravel bikes
Atunci când ne referim la gravel bikes, acestea sunt biciclete făcute pentru a pluti practic pe suprafețe nefixate, cum ar fi zăpada, nisipul sau pietrișul. Pentru a realiza acest lucru, este necesar să se mărească foarte mult lățimea anvelopelor, astfel încât distribuția tensiunilor să fie mai uniformă și anvelopa să nu se îngroape singură.
Cele mai potrivite biciclete pentru acest tip de teren sunt cele cu anvelope cu lățimea mai mare de 3 inci.
S-ar putea să te intereseze și : Cei mai buni pantofi de mountain bike
Modele și modele de anvelope de MTB
Este de la sine înțeles că nu toate anvelopele sunt la fel, de fapt, fiecare are o bandă de rulare diferită care o face mai bună sau mai rea pentru anumite condiții de teren. Care dintre ele va depinde în principal de locul în care călărețul intenționează să călărească, precum și de gusturile personale ale acestuia.
Pentru a determina care este modelul ideal, este necesar să cunoaștem diferitele tipuri de modele și modele pe care producătorii le folosesc la fabricarea anvelopelor tubeless, așa că haideți să vedem care sunt cele mai populare.
- Modele pentru ciclismul de șosea
În ceea ce privește ciclismul de șosea aici aderența nu contează prea mult. Factorul pe care producătorii se concentrează cel mai mult este viteza. Prin urmare, aceștia preferă să producă anvelope alunecoase care reduc rezistența și frecarea cu drumul. Este de la sine înțeles că acest tip de anvelope nu sunt potrivite pentru ploaie, deoarece nu se lipesc de suprafața drumului, astfel încât, într-un viraj sau pe o pantă abruptă, rezultatul poate fi destul de haotic.
Pentru a remedia acest lucru, unii producători combină o anvelopă de șosea cu unele modele în relief care ajută la îmbunătățirea aderenței pe carosabil umed, acest tip de anvelope au o parte centrală netedă pentru a crește viteza și a reduce frecarea, dar pe părțile laterale au unele modele și linii care vă vor ajuta să aveți o aderență mai bună în curbe atunci când înclinați bicicleta.
Chiar și așa, pe drumurile care sunt foarte alunecoase s-ar putea să vă fie greu, mai ales atunci când circulați pe un trotuar construit pe o suprafață lustruită sau pe o bucată de trotuar proaspăt vopsită, cum ar fi trecerile de pietoni cu zebre și liniile de demarcație de pe șosea.
- Modele de ciclism urban
În aceste cazuri, anvelopele tind să aibă un profil mai pronunțat pe întreaga lungime și lățime a anvelopei, ceea ce ajută la îmbunătățirea aderenței atât pe linie dreaptă, cât și în viraje.
Acest tip de anvelope este destinat utilizării în oraș, așa că acordă prioritate atât vitezei, cât și siguranței, permițându-vă să frânați și să virați cu ele fără teama de a derapa. De asemenea, acestea tind să fie destul de ușoare, ceea ce ajută foarte mult la eficiența pe drum.
Atât anvelopele de șosea, cât și cele de oraș pot fi folosite pe rolele de ciclism , deoarece nu fac atât de mult zgomot și nu deteriorează structura rolei, astfel încât nu va fi nevoie să ieșiți din casă pentru a vă antrena atunci când plouă.
Cei mai mulți oameni aleg acest tip de model pentru că vor pedala pe drumuri urbane în cea mai mare parte a timpului, este posibil să pedaleze pe drumuri de pământ din când în când, dar lipsa crampoanelor pentru o aderență suplimentară face foarte dificilă pedalarea pe anumite terenuri, astfel că nu este recomandată pentru utilizarea pe drumuri de pământ.
- Modele pentru ciclism montan
Aici viteza trece în plan secund și ne concentrăm mai mult pe aderență. Această clasă de anvelope este destinată în principal utilizării pe terenuri moi, cum ar fi pământ, pietre, nisip sau zăpadă. Modelul benzii de rulare este mult mai agresiv, având mici structuri proeminente numite 'urechi'. Acești crampoane ne vor ajuta să avem o tracțiune mai bună pe teren accidentat, așa că sunt anvelopele preferate de bicicliștii montani.
Tipul de model pe care îl alegeți va depinde de tipul de teren pe care veți merge. Dacă pedalați pe un teren noroios sau afânat, veți avea nevoie de anvelope cu bosaje pronunțate, în timp ce dacă terenul este mai accidentat, bosajele mai moi vor fi suficiente.
Aceste anvelope nu sunt recomandate pentru utilizarea pe asfalt din trei motive principale, primul fiind acela că, deși sunt mai rezistente la înțepături și derapaje, materialul din care sunt fabricate nu rezistă foarte bine la temperaturile ridicate de pe asfalt și se vor uza foarte repede dacă sunt utilizate pe șosea.
În al doilea rând, având în vedere că au crampoane pe toată suprafața, va fi mult mai dificil să pedalați pe o suprafață netedă, cum ar fi trotuarul, ceea ce va face ca eficiența pedalării să fie considerabil mai mică. Cu toate acestea, puteți remedia acest lucru alegând anvelope cu un profil al benzii de rulare care nu este atât de pronunțat, cum este cazul bicicletelor de cross-country.
Și în cele din urmă, din cauza urechilor, suprafața de contact cu asfaltul este mai mică, așa că, atunci când plouă, bicicleta ta se va transforma din bicicletă în sanie. Veți derapa la fiecare colț și acest lucru poate fi foarte periculos.
Cum se montează anvelopele MTB tubeless
Care este diferența dintre o anvelopă MTB ieftină și una scumpă?
În principal, materialul și tehnologia investită în el. Anvelopele ieftine își vor face treaba, dar este posibil ca acestea să se deterioreze înainte de vreme și nu vă vor oferi o eficiență foarte bună la pedalare, asta pentru că benzile de rulare sunt inferioare, sunt mai grele și nu au atâta tehnologie ca protecție împotriva înțepăturilor.
Pe de altă parte, o anvelopă scumpă va fi în primul rând mai ușoară, în plus, materialul său va fi superior și vă va oferi o aderență mai bună, va avea cu siguranță protecție la înțepături și, de asemenea, numărul de fire pe inch va fi mai mare decât la o anvelopă ieftină.
Pe scurt, ambele își fac treaba, dar dacă doriți ceva care să dureze, este mai bine să alegeți un echipament de calitate mai bună decât unul mai ieftin.
S-ar putea să te intereseze și : Cele mai bune furci de MTB
Anvelope tari VS anvelope pliabile
După cum sugerează și numele, o anvelopă tare este una a cărei formă nu variază, adică janta roții are o sârmă care nu îi permite să se îndoaie. În schimb, în cazul unei anvelope pliabile, este posibilă plierea anvelopei pentru depozitare într-un spațiu mai mic.
În mod normal, anvelopele rigide trebuie depozitate complet deschise și, fiind mai grele, sunt mai ieftine decât anvelopele pliabile, în timp ce anvelopele pliabile folosesc Kevlar, care este mai ușor și oferă o rezistență excelentă la rulare.
- Filete pe inch pătrat
Fiecare anvelopă își obține rigiditatea din firele care o străbat, cu cât are mai multe fire, cu atât va rula mai ușor, oferind o viteză și o tracțiune mai mari. Totuși, cu cât are mai multe fire, cu atât prețul va crește considerabil
Toți producătorii au formule diferite atunci când își proiectează anvelopele, unele sunt mai moi, altele mai dure. De fapt, este posibil să găsiți anvelope care au o combinație de cauciuc dur la mijloc pentru viteză și cauciuc moale pe părțile laterale pentru aderență.
Anvelopele pregătite pentru tubeless, în loc să folosească o cameră de aer pentru umflare, au o structură dură, de obicei din fibră de carbon, care îi permite să-și păstreze forma și să fie umplute fără a fi nevoie de o cameră de aer. Acest lucru scade în mod evident greutatea, dar crește enorm prețul.
Nimic nu este mai enervant decât o pană de cauciuc, de aceea mulți producători își întăresc camerele de aer pentru ca acest lucru să se întâmple cât mai puțin posibil, o bună practică este să folosiți niște slime pentru camere de bicicletă care vă va ajuta să preveniți înțepăturile.
Cum se aleg anvelopele pentru biciclete MTB?
De unde să cumpărați anvelope MTB?
Există mai multe locuri de unde puteți cumpăra anvelope de bicicletă, în funcție de faptul dacă sunteți mai înclinat să mergeți fizic la magazin pentru a vedea și atinge produsele pe care le au acolo sau dacă preferați să alegeți dintr-o varietate mult mai mare, cumpărând online.
În magazinele fizice, cum ar fi Decathlon și El Corte Inglés, puteți alege dintre multe stiluri și tipuri de roți de bicicletă.
Unul dintre cele mai mari portaluri de internet este Amazon, unde veți găsi o mare varietate de mărci cunoscute și de bună calitate, cum ar fi Maxxis, Michelin, printre altele, plus că aveți facilitatea că, dacă vă pricepeți la biciclete, nu va trebui să plecați de acasă pentru a cumpăra anvelope bune pentru MTB.
Întrebări frecvente
🚵🏻♂️ Cât costă anvelopele de MTB?
Există câte ceva pentru fiecare buget, puteți găsi anvelope dure care își fac treaba pentru doar 20 de euro, precum și unele mai specializate cu materiale compozite din fibră de carbon și kevlar pentru 100 de euro.
🚵♂️ Cât durează anvelopele de MTB?
Depinde unde și cât de mult îl folosiți, de exemplu, dacă folosiți o anvelopă cu butoane de asfalt, nu va rezista deloc. În condiții ideale, ar trebui să dureze între 1 500 și 5 000 de kilometri, în funcție de calitatea și de starea benzii de rulare, deși, dacă nu ați parcurs kilometrii, ar trebui să le schimbați după 5 ani de la fabricație.
🚵♂️ Cum funcționează anvelopele de MTB?
Acestea funcționează ca niște camere de aer acoperite cu cauciuc, care ajută la amortizarea denivelărilor de pe șosea și oferă o aderență mai bună în orice condiții.
🚵♂️ Când să schimbi anvelopele de MTB?
După 5 ani de la fabricarea anvelopei, ar trebui să schimbați anvelopa, dacă este cazul; în cazul utilizării zilnice, o anvelopă ar trebui să dureze între 1 500 și 5 000 de kilometri, trebuie doar să fiți atenți la semnele de uzură pe care le prezintă anvelopa.
🚵♂️ Ce dimensiuni de roți am nevoie pentru înălțimea mea?
Mai mult decât roata, depinde de dimensiunea bicicletei. Cu toate acestea, se recomandă ca un adult să meargă pe o bicicletă de la 26 de inci în sus, cu excepția cazului în care este vorba de o bicicletă BMX.