10 martie 2019

Sursa: bloombeg.com

 Deși eforturile ascunse de a amplifica conținutul inițiat de alții, în scopul manipulării, nu este o tehnică nouă, hackerii și trolii par să o adopte cu mult înainte de începerea alegerilor prezidențiale din SUA.

 

Trolii ruși par să își schimbe strategia în eforturile lor de a influența alegerile din SUA în 2020, promovând mesaje divizate politic, inițiate de persoane neavizate, în loc să își creeze propria propagandă, spun experții în domeniul securității informatice. 


Agenția rusă de Cercetare a Internetului (IRA) ar putea fi printre cei care încearcă să eludeze protecția pusă în aplicare de companii precum Facebook și Twitter pentru a găsi și elimina conținutul fals pe care hackerii l-au creat pentru a diviza electoratul american în campania prezidențială din 2016, consideră Bloomberg.


"În loc să creeze conținut în sine, îi vedem amplificând conținutul altora", a spus John Hultquist, director de analiza informațiilor de la FireEye Inc. "Întrucât acest lucru nu este neapărat neautentic, creează o oportunitate pentru ei să se ascundă în spatele altcuiva".


Alți hackeri pătrund în calculatoarele personale ale utilizatorilor neavizați și le folosesc pentru a deschide un număr mare de conturi de social media, potrivit lui Candid Wueest, cercetător senior în cadrul Symantec Corp. Calculatoarele accesate de hackeri sunt folosite pentru a crea mulți utilizatori legitimi, precum și followeri credibili și likeuri pentru acei pseudo-utilizatori. 


În timp ce eforturile ascunse de a amplifica conținutul divizionar inițiat de alții nu este o tehnică nouă, hackerii și trolii par să o adopte cu mult înainte de alegerile prezidențiale din SUA.

 

Wueest a declarat că a observat o scădere a creării de conținut nou prin conturi false din 2017 până în 2018 și o schimbare spre construirea unor evenimente masive care ar putea fi folosite ca platforme pentru mesaje divizionare în 2020. 


Directorul FBI, Christopher Wray, care a vorbit marți (05.03.2019) la Conferința RSA de la San Francisco, a declarat că mass-media socială rămâne o cale principală a actorilor străini de influențare a alegerilor din SUA, iar FBI lucrează împreună cu companiile implicate în acest domeniu.

 

"Ceea ce a continuat aproape neabătut și se intensifică doar în timpul ciclului electoral este această campanie de influență străină, în special prin folosirea social media", a declarat Wray. "Ne pregătim ca situația să continue și, în 2020, să crească din nou"


Totuși, eliminarea campaniilor de influență străină rămâne o sarcină dificilă pentru companiile de social media.

 

Nathaniel Gleicher, șeful politicii de securitate cibernetică de la Facebook, a declarat că politica acestor eforturi reprezintă "un echilibru incredibil de greu de menținut".

 

Companiile trebuie să "identifice modalități de a impune mai multă rezistență actorilor răi și acțiunilor acestora, fără a impune simultan restricții asupra discuțiilor publice semnificative", a declarat Gleicher.

 

Foto: reuters

 

 

 

 


 

 

Imagine cu caracter simbolic
Bloomberg: Trolii ruși schimbă strategia pentru a influența alegerile din SUA în 2020

Black Sea 

Military Activities Picture

  1. ro

ANALIZE & SINTEZE