02 iulie 2020

Sursa: iz.ru, remnmilitaryblog.com

 Pentru primele două portelicoptere de producție rusească, a început selecția membrilor echipajelor. Este vorba despre cele două nave universale de desant Proiect 23900, Vladivostok și Sevastopol. Pe fiecare navă se va afla o grupare mare de elicoptere, iar în cadrul echipajelor, pe lângă marinari, vor fi și reprezentanți ai aviației și infanteriei marine.

 

Se estimează că, începerea construcției portelicopterelor va fi demarată în acest an, iar până în anul 2022 echipajele vor participa la stagii de pregătire, după care se vor alătura procesului de recepție a navelor. Experții apreciază că Forțele Navale ale Federației Ruse au capacitatea de a pregăti matrozii și ofițerii pentru portelicoptere. Noile nave vor lua locul portelicopterelor de tip Mistral, pe care Guvernul Franței a refuzat să le mai predea Federației Ruse, din cauza sancțiunilor.

 

În prezent, Statul Major Principal al Forțelor Navale stabilește structura organizatorică și ștatele pentru echipajele viitoarelor portelicoptere. Pe parcursul acestui proces, vor trebui stabilite numărul marinarilor militari care vor face parte din echipaje, precum și gradele și calificările necesare pentru specialiști. Surse din cadrul Ministerului rus al Apărării au declarat pentru cotidianul Izvestia că, la încheierea lui, vor fi confirmate funcțiile din ștat, fiind stabilit numărul de ofițeri, micimani și matrozi, precum și specializările acestora.

 

Potrivit acestor surse, o atenție deosebită va fi acordată gradelor tehnice de aviație. Calificarea acestora trebuie să îndeplinească cele mai înalte cerințe, deoarece specialiștii trebuie să mențină capacitatea de luptă a tehnicii aflate departe de coastele statului și să efectueze reparații de orice complexitate, în condiții de spații înguste, având un set limitat de unelte și echipamente.

 

După cum au declarat sursele pentru Izvestia, echipajele celor două portelicoptere vor fi completate până în anul 2022. Tot până atunci vor fi elaborate și programele de pregătire a echipajelor. În acest scop, va fi nevoie de timp, ținând cont de faptul că, până în prezent, în compunerea Forțelor Navale ale Federației Ruse nu au mai existat nave de acest tip.

 

Anterior s-a informat că, în primăvara acestui an, Ministerul rus al Apărării a încheiat un contract cu Șantierul Naval Zaliv din Kerci pentru construirea celor două portelicoptere, pentru o sumă de aproximativ 100 de miliarde de ruble.

 

Fostul șef al Statului Major Principal al Forțelor Navale, amiralul Valentin Selivanov, consideră că Marina rusă va face față sarcinii de a pregăti echipajele pentru portelicoptere la momentul potrivit. “Pentru aceasta, nu va fi necesară instruirea ofițerilor și a matrozilor în multe specialități complexe, care sunt, de exemplu, în lista de personal a submarinelor nucleare sau a crucișătoarelor mari purtătoare de rachete. Acolo sunt folosite reactoare nucleare, precum și dispozitive hidroacustice complexe și o varietate de sisteme de armament – de la artilerie la rachete și torpile”, a menționat expertul.

 

“De aceea este nevoie de centre specializate pentru formarea echipajelor pentru submarinele pe care le are Marina”, a declarat Valentin Selivanov pentru Izvestia.

 

Echipajele portelicopterelor vor fi formate și se vor pregăti inițial în cazărmile de pe țărm, unde vor efectua studierea teoretică a navelor. În paralel, echipajele vor începe să meargă la întreprinderea producătoare pentru a-și consolida cunoștințele practice. De asemenea, matrozii și ofițerii vor participa la testele de uzină și de stat, la care vor fi supuse portavioanele. Ulterior, portavioanele vor fi introduse în dotarea Forțelor Navale. Echipajele elicopterelor se vor pregăti, în paralel cu marinarii, pe aerodromurile de coastă pentru o serie de elemente complexe cum sunt decolarea și aterizarea la bordul navei. După predarea navelor către Forțele Navale, acestea vor fi dislocate direct la bordul portelicopterelor. Împreună cu ele vor sosi și specialiștii care vor deservi tehnica de aviație.

 

“În timpul fostei URSS, au existat nave pe care s-au aflat elicoptere, ca de exemplu crucișătoarele antisubmarin Proiect 1123, clasa Kondor, Moscova, Leningrad și Kiev. De asemenea, au avut elicoptere la bord și crucișătoarele grele Proiect 1143, clasa Krechet, Minsk, Kiev, Novorossiysk și Baku, precum și Amiral Kuznetsov. Cu siguranță că experiența acumulată cu exploatarea acestora va fi folosită pentru formarea și pregătirea echipajelor noilor nave”, a precizat expertul.

 

De asemenea, poate fi folosită experiența în ceea ce privește pregătirea echipajelor pentru portelicopterele Mistral. Selecția membrilor echipajelor pentru cele două nave de acest tip a început în toamna anului 2013. Candidații au fost selectați pe bază de concurs dintre cei mai buni ofițeri și matrozi angajați pe bază de contract. După formarea echipajelor, pregătirea inițială a acestora s-a realizat la Sankt Petersburg, iar ulterior acestea au fost deplasate în Franța, pentru a se acomoda cu echipamentele portelicopterelor. Pentru pregătirea lor, Federația Rusă a încheiat un contract cu societatea franceză DCI, care s-a specializat în pregătirea personalului pentru deservirea și exploatarea tehnicii militare construite pentru beneficiari străini. Instruirea militarilor ruși s-a realizat în limba franceză, cu traducere simultană în rusă, și a durat câteva luni.

 

Un grup format din 400 de militari ruși, membri ai echipajelor, a sosit la Saint-Nazaire, în iunie 2014, la bordul navei de instrucție Smolny. În septembrie și octombrie, unul din cele două portelicoptere a ieșit de două ori pe mare, câte 10 zile, cu marinarii ruși la bord.

 

După refuzul Franței de a mai preda navele către Federația Rusă, din cauza sancțiunilor, echipajele au revenit la Kronștadt, în decembrie 2014. După alte șase luni, echipajele au fost desființate, ca urmare a anulării finale a contractului cu Parisul.

 

O machetă a portelicopterelor din clasa Priboy a fost prezentată pentru prima dată în anul 2015. Până la sfârșitul anului trecut, constructorii de nave au convenit asupra parametrilor acestora și a caracteristicilor tehnice. La Statul Major Principal al Forțelor Navale s-a menționat că la proiectarea navelor nu au fost folosite realizările inginerilor francezi, care au creat Mistralul.

 

Inițial, s-a spus că noile portelicoptere vor avea un deplasament de 14.000 de tone, vor putea să dezvolte o viteză de 20 de noduri și vor purta la bord până la opt elicoptere și patru vedete.

 

În cele din urmă, aspectul navei și caracteristicile acesteia au fost stabilite la sfârșitul anului 2019. Pe măsură ce proiectul era pregătit, acestea s-au schimbat. Navele planificate pentru construcție vor avea un deplasament de 25.000 de tone și o lungime de aproximativ 220 de metri. Un astfel de gabarit va permite portelicopterelor să aibă la bord până la 20 de elicoptere și două batalioane întărite de infanterie marină.

 

 

 

 

 

 

 

În Federația Rusă, a început formarea echipajelor pentru portelicopterele ce vor fi construite în Crimeea

Black Sea 

Military Activities Picture

https://psihologiepitesti.wordpress.com/

  1. ro

EVENIMENTE