Surse: topwar.ru, remnmilitaryblog.com

  Departamentul pentru informare și comunicații în masă din cadrul Ministerului rus al Apărării a anunțat, pe 28.09.2019, că regimentul de aviație de vânătoare al Flotei de Nord a trecut la desfășurarea de antrenamente în Crimeea. Avioanele regimentului au efectuat zboruri din locul de dislocare permanentă din Regiunea Murmansk în peninsula Crimeea.

 

Echipajele avioanelor MiG-29K ale Flotei de Nord au fost redislocate pe aerodromul Saki, efectuând zboruri de peste 2.500 de kilometri.

 

Piloții avioanelor de vânătoare își vor perfecționa tehnicile de decolare și aterizare de pe/pe Complexul terestru de testare și antrenament pentru Aviația navală (NITKA).

 

După cum au precizat reprezentanții Ministerului Apărării, piloții regimentului trebuie să parcurgă un ciclu complet de pregătire pentru aterizarea pe portavion.

 

Avioanele de vânătoare vor rămâne în Crimeea aproximativ o lună.

 

Comentariu remnmilitaryblog.com: Aviația de Vânătoare ambarcată a Flotei de Nord, destinată pentru îndeplinirea de misiuni de pe portavionul Amiral Kuznetsov, include două regimente de aviație. Este vorba despre Regimentul 279 Aviație de Vânătoare și Regimentul 100 Aviație de Vânătoare, ambele dislocate pe aerodromul din Severomorsk.

Regimentul 279 Aviație de Vânătoare include două escadrile dotate cu 22 de avioane de tip Su-33 și patru avioane Su-25UTG.

În compunerea Regimentului 100 Aviație de Vânătoare se află două escadrile de avioane de vânătoare MiG-29KR și Mig-29KUBR. Acestea includ 24 de avioane, cu numere de bord albastre, astfel:

– escadrila 1: 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41;

– escadrila 2: 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53.

Avioanele au fost livrate de societatea producătoare, în perioada 2013-2015, după următorul calendar:

– 2013: patru avioane (30, 31, 50, 51);

– 2014: 10 avioane (32, 33, 34, 35, 36, 52, 53, 37, 38, 39);

– 2015: 10 avioane (40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49).

Pentru a scăpa de dependența de NITKA – Saki din Crimeea, care se afla în proprietatea Ucrainei, Federația Rusă a decis înființarea NITKA – Eisk, în Ținutul Krasnodar. Primele avioane au decolat de pe acesta în anul 2013. Ulterior, în anul 2014, odată cu preluarea Peninsulei Crimeea, Federația Rusă s-a trezit cu două astfel de complexe și a decis menținerea ambelor, pentru pregătirea piloților. Inițial, s-a decis ca pe NITKA – Saki să se pregătească piloții avioanelor Su-33 și Su-25UTG, iar pe NITKA – Eisk cei de pe noile aeronave MiG-29KR și MiG-29KUBR. Ulterior însă, conducerea militară rusă a hotărât ca toți piloții Aviației de Vânătoare ambarcate să se pregătească la NITKA – Saki, care va fi folosit doar pentru instrucție, iar NITKA – Eisk să fie întrebuințat pentru activități de testare a tehnicii de aviație și pentru învățământ (pregătirea noilor piloți).

În final, trebuie precizat faptul că, în prezent, portavionul Amiral Kuznetsov nu este operațional, fiind supus unui proces de reparații și modernizare, care va dura câțiva ani. Cu toate acestea, piloții Aviației de Vânătoare ambarcate se pregătesc în mod normal.

29 septembrie 2019
Piloți militari ruși desfășoară antrenamente pe avioane de vânătoare MiG-29K în Crimeea

Black Sea 

Military Activities Picture

  1. ro

ACTIVITĂȚI CURENTE