24 septembrie 2019

Sursa: topwar.ru, remnmilitaryblog.com

  Pe Internet se discută în ultimele zile despre o fotografie a unui avion de vânătoare-interceptare MiG-31, cu numărul de bord 82 albastru. Aceasta atrage atenția datorită unui tip special de suspensie, destinată armelor aeriene.

 

Acesta este un element identic cu cel întrebuințat anterior în timpul unor teste de zbor ale avionului MiG-31 cu numărul de bord 81 albastru. Este vorba despre versiunea avionului MiG-31D, care desfășoară teste pe aerodromul Zhukovsky. Racheta purtată de acesta pare o versiune a complexului de aviație antisatelit, a cărui dezvoltare a început în perioada sovietică. Este vorba despre proiectul 30P6 Kontakt. Baza acestuia este reprezentată de racheta 79M6 Kontakt, cu funcția de interceptor cinetic al sateliților artificiali ai Pământului. În timpul URSS, pentru teste au fost întrebuințate două avioane MiG-31D cu numere de bord 071 și 072. Ambele aeronave au efectuat primele zboruri în anul 1987, în calitate de complexe de aviație antisatelit.

 

Este important de menționat faptul că, în anul 2009, comandantul-șef al Forțelor Aeriene de la acea vreme, Aleksandr Zelin, a anunțat că Federația Rusă va relua dezvoltarea sistemului antisatelit.

 

Anterior, în aer a apărut un avion MiG-31D cu o rachetă, pe care experții au inclus-o în categoria antisatelit.

 

Aceste informații au provocat o adevărată agitație în tabăra „partenerilor”, care au declarat imediat că Federația Rusă „țintește sateliții țărilor NATO”.

 

De asemenea, este important de precizat faptul că în Federația Rusă s-a discutat problema întrebuințării avionului de mare altitudine MiG-31 pentru plasarea pe orbită a aparatelor cosmice.

 

În ultima fotografie apărută nu există nicio „rachetă anti-satelit”, dar, după cum s-a menționat deja, MiG-31D se află pe aerodrom cu aceeași suspensie care a fost folosită la testele de la bordul aparatului cu numărul 81. Astfel, se poate aprecia că testarea armelor de perspectivă continuă cu a doua aeronavă MiG-31D.

 

Comentariu remnmilitaryblog.com: Avionul de vânătoare-interceptare de tip MiG-31 a fost dezvoltat în 12 versiuni. Ultima versiune cunoscută era cea a avionului de tip MiG-31K, platformă purtătoare a noilor rachete hipersonice Kinzhal. Probabil, avionul a fost ales ca platformă purtătoare de rachete antispațiale (antisatelit), în versiunea MiG-31D, datorită plafonului ridicat de zbor al acestuia: 30.000 de metri (plafon dinamic), 21.500 de metri (plafon practic). Pe 17.02.2017, canalul Tv Zvezda a prezentat imagini cu un avion de tip MiG-31, care zbura la granița cosmosului apropiat, la o altitudine de 21.500 de metri.

 

Rsia: Un nou avion MiG-31D purtător de rachete antisatelit

Black Sea 

Military Activities Picture

  1. ro

EVENIMENTE