13 iulie 2019

Sursa: ukrmilitary.com, armyinform.com.ua

 Pe 12 iulie, agenția de informații a Ministerului Apărării din Ucraina, ArmyInform, a anunțat că pe aeroportul militar din Lutsk a fost instalat un sistemul radar modern de aterizare RSP-10MA, produs de compania ucraineană Aerotechnique-MLT.  

 

"Astăzi aeroportul din Lutsk este echipat cu echipamente de comunicații și radio de ultima generație", a declarat Volodymyr Manaenkov, specialist din cadrul Comandamentului Forțelor Aeriene al Forțelor Armate din Ucraina. "Am conectat noul sistem de aterizare la centrul de control automat al zborurilor, care a fost, de asemenea, achizitionat și instalat în acest an", a dăugat V. Manaenkov. 

 

Sistemul funcționează în conformitate cu standardele ICAO, inclusiv pe frecvențele stabilite de organizația internațională a aviației civile. Aceasta vă permite obținerea informațiilor despre orice aeronavă din zona aerodromului, precum altitudinea de zbor, balanța combustibilului, numărul de bord etc.

 

Canalul primar al sitemului RPP-10MA funcționează în banda L, canalul secundar utilizează frecvențele standard ale sistemului RBS (interogare - 1.030 MHz, răspuns - 1.090 MHz), precum și ATC (interogare - 1.030 MHz, 740 MHz). Canalele primare și secundare funcționează pe o antenă comună. Canalul secundar acceptă standardele RBS, ATC și Mk XA. Radarul de aterizare include un canal de curs și unul de dirijare la aterizare și funcționează în banda X.

 

Ca urmare a modernizării, caracteristicile de detectare sunt îmbunătățite, se realizează urmărirea automată a traiectoriilor aeronavelor. Sistemul asigură recepția datelor de la alte radare, schimbul de date radar având loc pe orice canal de schimb de date, în protocolul de transfer convenit.

 

Comentariu BSMAP: Sistemul RSP-10MA integrează practic trei tipuri de radare:

- radarul primar (clasic) - lucrează cu semnale ecou pasive (reflectate) și este în principal destinat stabilirii poziției aeronavelor prin determinarea coordonatelor azimut, distanță și înățime ale acestora;

- radarul secundar - lucrează cu semnale de răspuns active. Impulsurile de radiofrecvenţă emise de radar constituie un semnal, numit de "interogare". Acest semnal, în loc să fie reflectat, este recepţionat şi prelucrat de către transponderul avionului. După aceasta, avionul transmite un semnal pe o altă frecvenţă, numit semnal de "răspuns". Radarul este destinat pentru identificarea fiecărei aeronave în parte și pentru obțieea unor inforații suplimentare de la acestea;

- radarul pentru dirijarea aeroavelor la aterizare sau radarul de apropiere de precizie (PAR) este un radar primar utilizat la aeroporturi pentru operații de apropiere. Acesta oferă posibilitatea unei aterizări sigure, chiar și în condiții de vizibilitate redusă. Radarul este amplasat în apropierea punctului de mijloc al pistei (la o distanță de până la 2 km) și funcționează telecomandat. Utilizarea PAR pentru activitățe civile este în scădere, fiind înlocuit cu soluții moderne bazate pe radare pentru aterizare instalate la bordul aeronavelor.

 

Ucraina: În Lutsk, a fost implementat sistemul radar modernizat de aterizare RSP-10MA 

Black Sea 

Military Activities Picture

  1. ro

EVENIMENTE