10 ianuarie 2020

Sursa: mil.in.ua, armyinform.com.ua

 Întreprinderea de stat „Uzina de reparați a Aviației de stat - Lvov” (LSARP), care face parte din concernul ucrainean „Ukroboronprom”, se pregătește pentru testele de stat ale prototipului avionului de atac MiG-29 "Fulcrum" remodernizat (MiG-29MU2).

 

Comandamentul Forțelor Aeriene nu a dezvăluit încă aspectele tehnice ale modernizării, dar a menționat că prototipul a fost creat printr-un efort comun al specialiștilor întreprinderii, specialiști de vârf ai întreprinderilor de cercetare și producție din Ucraina, reprezentanți ai Ministerului Apărării, piloți și alți specialiști în aviație.

 

Primul zbor de încercare a aeronavei MiG-29 remodernizate a avut loc în decembrie anul trecut și a fost considerat un suces.

 

Comentariu BSMAP: Din 2017, Ucraina este în proces de modernizare a aeronavei MiG-29 "Fulcrum", pe care dorește să o transforme într-una multifuncțională de generație 4+, în două faze cunoscute sub denumirile MiG-29MU1 și MiG-29MU2.

În august 2018, Forțele Aeriene Ucrainene dețineau deja opt MiG-29MU1, dislocate pe aerodromul Brigăzii 40 Aviație Tactică - Vasilkov.

Din 2019 s-a început lucrul la proiectul MiG-29MU2, producția în serie a variantei MU2 fiind prevăzută să înceapă în 2020. Potrivit unor surse ucrainene, LSARP a început deja lucrările la a treia fază de modernizare, MiG-29MU3.

LSARP este contractant principal al proiectului, dar cooperează cu Rockwell Collins (pe baza unui acord de cooperare strategică încheiat în octombrie 2017) și cu alți contractori ucraineni care participă la programul MiG-29MU1/MU2, precum Orizon-Navigatsiya (DPO-N), Novator, Fazotron-Ukraina, Arsenal, Biroul de proiectare Tehnic-laser, Elektroprilad, AVIARM, Avia-Radio Service și SDO Tecon-Electron.

Principalele noutăți ale primei modernizări (MiG-29MU1) sunt date de un receptor integrat în sistemul de navigație prin satelit “SN-3307” și radarul “N019-19”, mai puternic capabil să detecteze ținte pe o distanță mai lungă. Compania ucraineană Radionix furnizează, de asemenea, sistemul electronic “Omut” care cuprinde un subsistem de avertizare/recunoaștere, o bază de date cu amenințări, priorități de angajare etc., precum și un sistem de contramăsuri electronice. Au fost concepute două versiuni de “Omut”, una instalată intern și alta într-un dom autonom.

Plecând de la varianta MiG-29MU1, pe MiG-29MU2 au fost adaugate mai multe sisteme noi, inclusiv sistemul modernizat de gestionare a armamentului de la bord “20PM”, stația radio "R-862" cu modernizări suplimentare și au fost înclocuite sistemele de navigație “RSBN A-323” și “MSD-2000”.

Una dintre principalele caracteristici ale MiG-29MU2 este considerată capacitatea sporită de a lovi cu precizie țintele. Variantele anterioare nu erau capabile decât să lanseze atacuri cu ​​rachete nedirijate și cu tunul de bord. Rachetele electro-optice / ghidate TV Kh-29T și bombele KAB-500KR ghidate EO / TV sunt integrate în versiunea MU2.

 

 

Ucraina va începe testele de stat pentru varianta remordernizată MiG-29MU2

Black Sea 

Military Activities Picture

  1. ro

EVENIMENTE