23 decembrie 2019

Sursa: tass.ru, rt.ru, remnmilitaryblog.com

 Agenția de presă rusă RIA Novosti a informat că, pe 23.12.2019, președintele Federației Ruse, Vladimir Putin, a inaugurat circulația trenurilor de pasageri pe partea de cale ferată a Podului Crimeea peste Strâmtoarea Kerci. Acesta a condus personal garnitura feroviară din cabină, însoțit de ministrul transporturilor, Eugene Dietrich.

 

Podul Crimeea este cel mai lung din Federația Rusă și din Europa. Acesta face legătura între Peninsula Kerci (Republica Crimeea) și Peninsula Taman (Ținutul Krasnodar). Podul asigură legături de transport permanente între Crimeea și alte regiuni din Federația Rusă.

 

Coridorul de transport este format din două drumuri paralele de șosea și cale ferată. Partea auto a podului a fost deschisă în luna mai 2018, cu toate că traficul greu de mărfuri peste acesta a început mai târziu, în toamna aceluiași an. Și în cazul părții feroviare, deschiderea traficului garniturilor de mărfuri este planificată pentru luna iunie 2020.

 

Pe 27 decembrie 2014, autoritățile de la Kiev au dispus întreruperea traficului feroviar între Simferopol, Sevastopol și orașele Ucrainei, Federației Ruse și Republicii Belarus. În Crimeea a fost menținut doar transportul feroviar intern.

 

Construirea părții feroviare a podului peste Strâmtoarea Kerci a fost finalizată în mod oficial pe 18 decembrie 2019. Este planificat ca până pe 24 decembrie, construcția să fie predată beneficiarului. Calea ferată peste Strâmtoarea Kerci va fi operată de Căile Ferate din Republica Crimeea.

 

Prima garnitură feroviară de pasageri va trece prin Strâmtoarea Kerci pe noua cale ferată pe 25 decembrie. Plecarea primului tren de la Sankt Petersburg la Sevastopol (nr. 7/8) a avut loc pe 23 decembrie, la ora 14.00 (ora Moscovei) din gara Moskovsky. Acesta va ajunge la destinație în 43 de ore și 25 de minute.

 

Comentariu remnmilitaryblog.com: Construcția podului Crimeea peste Strâmtoarea Kerci, cu o lungime totală de 19 kilometri, este estimată la aproximativ șapte miliarde de dolari. Podul dispune de o șosea cu patru benzi (câte două pe sens), cu o capacitate de 40.000 de autovehicule pe zi. Partea feroviară a acestuia este reprezentată de o cale ferată dublă, pe care pot circula 94 de garnituri de tren pe zi. Tronsonul feroviar va permite un flux de 14 milioane de pasageri și 12 milioane de tone de mărfuri pe an.

Pornit inițial ca un proiect comun ruso-ucrainean, în baza unui acord între părți încheiat în luna noiembrie 2010, podul a fost construit de către Federația Rusă, în urma integrării Peninsulei Crimeea în anul 2014. Acesta are o importanță strategică și reprezintă o reafirmare a controlului politic exercitat de Moscova asupra peninsulei. De asemenea, oficiali ruşi susţin că acest pod va constitui un element strategic pentru dezvoltarea economică a Peninsulei Crimeea, mult mai eficient, comparativ cu vechiul sistem de feriboturi.

Un material video cu inaugurarea părții feroviare a podului poate fi vizualizat la adresa:

https://www.youtube.com/watch?v=02_VbQKif58&feature=emb_title.

 

Vladimir Putin a deschis circulația feroviară pe Podul Crimeea peste Strâmtoarea Kerci

Black Sea 

Military Activities Picture

https://psihologiepitesti.wordpress.com/

  1. ro

EVENIMENTE